Tarinoita tien päältä

PORIN REISSU 13.1.2018

Meitä Lukkofaneja oli mukana lähes viisikymmentä, kun lähdimme kannustamaan rakasta joukkuettamme Poriin. Tällä kertaa arvoimme Lukko-pipon ja -huivin reissulle osallistuneiden kesken. Koko menomatka oikeastaan kuluikin arvontoja ja peliveikkausta suoritettaessa.

Lukko voitti ottelun komein 4-1 lukemin, kyllä meidän fanien kelpasi. Ja niin loppuunmyyty Isomäki Areena tyhjeni patafaneista kolmannen erän loppupuolella, kun porilaisten tappio oli selvä. Illan kruunuksi koko Lukon joukkue saapui kiittämään meitä raumalaiskannattajia vielä uudemman kerran ottelun jälkeen.

Kotimatkalle päästiin siis lähtemään hymyssä suin ja veikkauspottikin jaettiin kahdeksan onnellisen voittajan kesken. Kiitokset kaikille reissussa mukana olleille!

HÄMEENLINNAN REISSU 6.1.2018

Loppiaisen kunniaksi lähdimme fanireissuun suuntanamme Hämeenlinna. Bussissa istui 29 innokasta fania, kaikilla tietysti haaveissa vierasvoitto. Lyhyen pysähdyksen aikana Autokeitaalla toiset ostelivat arpoja ja toiset kuolasivat kaupasta sacherkakkua. Ennen Hämeenlinnaan saapumista arvoimme kaikkien matkalla mukana olleiden kesken Tiivolan pelipaidan.

Kannustuksesta huolimatta ottelu päättyi 1-0 tappioon ja kotimatkalle lähdettiin ilman pisteitä. Veikkauspottikin jäi Lukkofaneille. Pysähdyimme jälleen kerran ruokatauolla Autokeitaalla. Bussissa riitti koko matkan naurua ja pauhua ja kaikki pääsivät turvallisesti kotiin.

13.1. lähdemme fanireissulle Poriin, tervetuloa mukaan!

TAMPEREEN REISSU 2.12.2017

Lukkofanien 25-vuotisjuhlamatkalle lähdettiin lauantaina puolilta päivin. Mukana oli taas viitisenkymmentä fania. Tampereelle siirryttiin ilman pysähdyksiä lukuunottamatta lyhyttä tupakkataukoa. Menomatkalla tehtiin tietysti taas peliveikkausta ja ekstrana juhlareissun kunniaksi arvottiin pelipaita.

Tampereella vietettiin sopivasti Suomi 100 -ottelua, joka alkoi poikkeuksellisesti jo klo. 15.00. Raumallla vastaavaa juhlaottelua vietettiin perjantaina 1.12. Kuuluttaja toivotti juhlavuottaan viettävät Fanit tervetulleeksi Manseen. Valitettavasti ottelu päättyi Lukon tappioon.

Peliveikkauspotti jaettiin neljän ihmisen kesken. Kotimatkalla pysähdyimme syömään Härkäpakariin. Ystävällinen kuski ilmoitti voivansa heittää halukkaat Fanit jäähallille, jossa vietettiin Superpikkujouluja. Loput jäivät pois kyydistä Savilanpuistossa.

Seuraava Fanireissu järjestetään 6.1.2018. Toivottavasti lähdemme silloin Hämeenlinnaan yhtä suurella porukalla.

PORIN REISSU 25.11.2017

Megamatkalle Poriin lähti suuri joukko raumalaisia jääkiekon ystäviä. Meitä Lukkofaneja oli viisikymmentä ja Eurajoelta kyytiin nousi ennätysmäärä porukkaa. Matka sujui mukavasti molempiin suuntiin, mutta itse ottelusta tuli karvas 4-2 tappio. Ala on kova, eikä aina voi voittaa.

Oli ilo matkustaa isolla porukalla, kiitoksia kaikille!

HOTELLIREISSU MIKKELIIN JA LAPPEENRANTAAN 13.-14.10.2017

Kauan odotetulle kahden pelin hotellireissulle lähdettiin perjantaina klo 10.00 Rauman linja-autoasemalta. Innokkaita matkaajia oli yhteensä 25. Leppoisan lupsakka meininki vallitsi bussissa alusta alkaen. Etupenkissä luettiin kuukirjaa ja pohdittiin, milloin leikataan kynnet, kitketään kasvimaa jne. Matkalla Itä-Suomeen pysähdyimme Matkakeitaalle syömään. Pihalla näimme räppäri-Asteen ja tottakai otimme yhteiskuvan hänen kanssaan. Näillä eväillä päästiin perille Mikkeliin.

Pienoisesta odottelusta huolimatta saimme kaikki hotellihuoneemme ja pääsimme valmistautumaan illan peliin. Joukkue kairasi komean voiton Kalevankankaan hallista. Me fanit teimme kaikkemme, jotta kannustuksen avulla saataisiin joukkueelle “kuudes kenttäpelaaja”. Yleistä hilpeyttä fanien keskuudessa aiheutti Päihteetön pupu, joka kierteli ympäri hallia. Kalja kädessä ei tietenkään pupun kanssa kuvaan päässyt.

Kun saavuimme takaisin hotellille, halukkaat pääsivät uimaan hotellin uima-altaalle. Ryhmähenkeä oli havaittavissa… Ensin pelailimme porukalla pallopeliä, jonka jälkeen autoimme jotakin toista ryhmää etsimään altaaseen pudonnutta kihlasormusta. Sormuksen omistaja sai jatkaa reissuaan hyvillä mielin, sillä sormus löytyi lopulta kun kaikki nousivat altaasta ja vesi lakkasi väreilemästä. Uintien jälkeen suuntasimme etsimään ruokapaikkaa muutamassa eri porukassa. Vatsat täynnä ruokaa oli hyvä jatkaa iltaa syksyiseen Mikkelin yöhön.

Lauantai aamuna innokkaimmat kävivät vielä uimassa. Aamupalan jälkeen puolilta päivin lähdimme ajamaan kohti Lappeenrantaa. Lappeenrantaan päästyämme ruokailimme koko porukalla Rossossa ja haistelimme pelipäivän tunnelmaa. Peli päättyi niukkaan tappioon, mutta tunnelma oli kuitenkin kohdillaan. Entinen lukkolainen Eetu Koski hymyili iloisesti vanhan seuransa faneille jakaessaan nimmareita hallin käytävällä.

Heti ottelun päätyttyä alkoi kotimatka. Takapenkillä heitettiin piänt näpy näpyy ja naurua riitti koko matkaksi. Mukavassa seurassa on kiva matkustaa vaikka näin yöllä.

Kiitos kaikille mukana olleille!

TURUN REISSU 30.9.2017

Lauantai päivästä huolimatta illan ottelu alkoi vasta 18.30, joten fanibussimme starttasi Savilasta 16.30. Matka Turkuun sujui mukavasti kuulumisia vaihdellessa. Itse ottelu ei ollut mitään maali-ilottelua, mutta 1-2 voitto voittolaukauksissa lämmitti jokaisen mieltä siitäkin huolimatta, että jatkoaika ja voittolaukaukset aiheuttivat sydämentykytyksiä yhdelle jos toiselle. Kotimatkalla hehkutettiin ja fiilisteltiin pikkuhiljaa lähestyvää kahden pelin hotellimatkaa Itä-Suomeen.

Näin taittui kauden 2017-2018 ensimmäinen reissu. Kiitos mukana olleille.

TAMPEREEN REISSU 11.3.2017

Vaikka haaveet playoffs-paikasta oli jo haudattu, fanibussimme starttasi viimeistä kertaa tällä kaudella Tampereelle Ilves-Lukko-peliin. Menomatkalla yleinen puheenaihe oli 80-vuotisjuhlakauden heikko menestys. Kai Suikkasen sanoin: ”Mut ite peliin jos mennään” tappio tuli, mutta ei kuitenkaan ihan rökäletappio. Faniporukan naisväkeä ilahdutti ruusut, joita jaettiin heti ensimmäisenä halliin tultaessa.

Paluumatkan alkaessa koko porukasta pystyi aistimaan pettymyksen ja jopa pienen haikeuden, sillä kauden viimeinen fanimatka oli Härkäpakaria vaille koettu. Onneksi bussissa innostuttiin kertomaan vitsejä, joiden ansiosta pystyttiin unohtamaan tappio… ainakin hetkeksi… Härkäpakarista saatiin lohturuokaa ja ennen kaikkea suklaata. Loppumatka sujui mukavasti ilman kommelluksia.

Kiitos kaikille tällä kaudella fanimatkoilla mukana olleille ja tervetuloa mukaan myös ensikaudella kaikki uudet ja nykyiset fanit!

HELSINGIN REISSU 4.2.2017

Puolilta päivin starttasi fanien bussi kohti Stadia. Reittivalinta oli tällä kertaa vähän erilainen (Hinnerjoen ja Yläneen kautta). Niillä kulmilla moni oli viimeksi ajellut vuonna sirppi ja vasara. Nordikselle saavuimme puoli tuntia ennen pelin alkua. Onneksi meillä oli hyvin aikaa etsiä istumapaikkojamme, jotka löytyivät  hallin ylälehtereiltä.

Pelin alku ei näyttänyt kovin lupaavalta, sillä HIFK karkasi 2-0 johtoon. Meidän iloksemme Lukko aloitti taistelun toisessa erässä ja peli päättyi lopulta komeasti 2-4. Voittoisissa tunnelmissa lähdimme kotimatkalle. Pelin lopputuloksen oli arvannut oikein 7 henkilöä, joiden kesken veikkauspotti jaettiin. Kotokulmille saavuttiin puolen yön aikaan.

LAHDEN HOTELLIMATKA 14.-15.1.2017

Matka kohti Lahtea alkoi lauantaina aamupäivällä ja taittui leppoisasti (niin kuin aina). Forssassa pysähdyimme ottamaan vähän murua rinnan alle, jotta kaikilla olisi energiaa kannustaa Lukko voittoon! No, pelin tulos kuitenkin OLI MITÄ OLI, mutta se ei reissun menoa haitannut… Lahden yöelämäänkin tuli tutustuttua sankoin joukoin. Osa porukasta suuntasi karaokebaariin ja loput henkailivat aluksi hotellihuoneessa, jonka jälkeen maisema vaihtui yökerhon puolelle.

Aamiaisen jälkeen alkoi kotimatka. Takapenkki pelasi korttia ja kuunteli musiikkia. Etupenkissäkin otettiin rennosti ja juteltiin mukavia. Takaisin Raumalle saavuimme hyvissä ajoin ja jokainen lähti omille tahoilleen valmistautumaan uteeen viikkoon.

Kiitoksia kaikille mukavasta reissusta!

PORIN REISSU 10.12.2016

Lauantai-iltana faniporukkamme lähti Poriin kannustamaan Lukkoa. Kaikkien harmiksi ottelu päättyi tappioon, mutta hieno reissu oli silti. Bussimatkalla vaihdettiin taas kuulumisia ja kuunneltiin jos jonkinmoisia tarinoita.

KUOPION HOTELLIMATKA 29.-30.10.2016

Reissum bääl lähdettiin 8.30 Raumalta, kaikki olivat intoa piukassa. Bussimatka sujui muitta mutkitta ja nauru ol herkäs jo silloin. Reissulla suoritettiin spesiaali pelipaidan arvonta. Onni suosi Juliaa, joka voitti Riikolan pelipaidan. Perillä hotellilla (Cumulus) oltiin hyvissä ajoin, kirjauduttiin hotelliin sisään ja jokainen sai hetken hengähtää ennen illan matsia. Hallissa oli hyvä tunnelma. Lukkokin pelasi ensimmäiset kaksi erää hyvin, mutta sen jälkeen tilanne kääntyi päälaelleen. Ottelu päättyi valitettavasti KalPan 4-2 voittoon. Pelin päätyttyä halukkaat pääsivät hotellin saunaan ja muut menivät suoraan syömään. Illemmalla lähdimme purkamaan tappion aiheuttamia paineita Kuopion yöelämään.

Kellojen siirtämisen ansiosta jokainen sai nukkua ”tunnin pidempään”. Kuitenkin aamupalapöydässä itse kukin oli väsynyt. Olimme jo Kuopioon saapuessa sopineet, että kotimatka alkaisi klo 10.00 ja kiitos säntillisen porukan, matka alkoi sovittuun aikaan. Väsymyksen ansiosta nauru raikas ja läppä lens koko bussimatkan ajan. Peliveikkauksen rahapotti jakautui kahteen osoitteeseen, toinen tiesi ensimmäisen maalintekijän ja toinen pelin lopputuloksen. Takapenkki pelasi korttia ja etupenkin vamppiaivot (Eorjoe Flika) kikattelivat lähes joka asialle. Takaisin Raumalle saavuimme neljän aikaan.

Kiitos kaikille mukana olleille!