Tarinoita tien päältä

TAMPEREEN REISSU 11.3.2017

Vaikka haaveet playoffs-paikasta oli jo haudattu, fanibussimme starttasi viimeistä kertaa tällä kaudella Tampereelle Ilves-Lukko-peliin. Menomatkalla yleinen puheenaihe oli 80-vuotisjuhlakauden heikko menestys. Kai Suikkasen sanoin: ”Mut ite peliin jos mennään” tappio tuli, mutta ei kuitenkaan ihan rökäletappio. Faniporukan naisväkeä ilahdutti ruusut, joita jaettiin heti ensimmäisenä halliin tultaessa.

Paluumatkan alkaessa koko porukasta pystyi aistimaan pettymyksen ja jopa pienen haikeuden, sillä kauden viimeinen fanimatka oli Härkäpakaria vaille koettu. Onneksi bussissa innostuttiin kertomaan vitsejä, joiden ansiosta pystyttiin unohtamaan tappio… ainakin hetkeksi… Härkäpakarista saatiin lohturuokaa ja ennen kaikkea suklaata. Loppumatka sujui mukavasti ilman kommelluksia.

Kiitos kaikille tällä kaudella fanimatkoilla mukana olleille ja tervetuloa mukaan myös ensikaudella kaikki uudet ja nykyiset fanit!

HELSINGIN REISSU 4.2.2017

Puolilta päivin starttasi fanien bussi kohti Stadia. Reittivalinta oli tällä kertaa vähän erilainen (Hinnerjoen ja Yläneen kautta). Niillä kulmilla moni oli viimeksi ajellut vuonna sirppi ja vasara. Nordikselle saavuimme puoli tuntia ennen pelin alkua. Onneksi meillä oli hyvin aikaa etsiä istumapaikkojamme, jotka löytyivät  hallin ylälehtereiltä.

Pelin alku ei näyttänyt kovin lupaavalta, sillä HIFK karkasi 2-0 johtoon. Meidän iloksemme Lukko aloitti taistelun toisessa erässä ja peli päättyi lopulta komeasti 2-4. Voittoisissa tunnelmissa lähdimme kotimatkalle. Pelin lopputuloksen oli arvannut oikein 7 henkilöä, joiden kesken veikkauspotti jaettiin. Kotokulmille saavuttiin puolen yön aikaan.

LAHDEN HOTELLIMATKA 14.-15.1.2017

Matka kohti Lahtea alkoi lauantaina aamupäivällä ja taittui leppoisasti (niin kuin aina). Forssassa pysähdyimme ottamaan vähän murua rinnan alle, jotta kaikilla olisi energiaa kannustaa Lukko voittoon! No, pelin tulos kuitenkin OLI MITÄ OLI, mutta se ei reissun menoa haitannut… Lahden yöelämäänkin tuli tutustuttua sankoin joukoin. Osa porukasta suuntasi karaokebaariin ja loput henkailivat aluksi hotellihuoneessa, jonka jälkeen maisema vaihtui yökerhon puolelle.

Aamiaisen jälkeen alkoi kotimatka. Takapenkki pelasi korttia ja kuunteli musiikkia. Etupenkissäkin otettiin rennosti ja juteltiin mukavia. Takaisin Raumalle saavuimme hyvissä ajoin ja jokainen lähti omille tahoilleen valmistautumaan uteeen viikkoon.

Kiitoksia kaikille mukavasta reissusta!

PORIN REISSU 10.12.2016

Lauantai-iltana faniporukkamme lähti Poriin kannustamaan Lukkoa. Kaikkien harmiksi ottelu päättyi tappioon, mutta hieno reissu oli silti. Bussimatkalla vaihdettiin taas kuulumisia ja kuunneltiin jos jonkinmoisia tarinoita.

KUOPION HOTELLIMATKA 29.-30.10.2016

Reissum bääl lähdettiin 8.30 Raumalta, kaikki olivat intoa piukassa. Bussimatka sujui muitta mutkitta ja nauru ol herkäs jo silloin. Reissulla suoritettiin spesiaali pelipaidan arvonta. Onni suosi Juliaa, joka voitti Riikolan pelipaidan. Perillä hotellilla (Cumulus) oltiin hyvissä ajoin, kirjauduttiin hotelliin sisään ja jokainen sai hetken hengähtää ennen illan matsia. Hallissa oli hyvä tunnelma. Lukkokin pelasi ensimmäiset kaksi erää hyvin, mutta sen jälkeen tilanne kääntyi päälaelleen. Ottelu päättyi valitettavasti KalPan 4-2 voittoon. Pelin päätyttyä halukkaat pääsivät hotellin saunaan ja muut menivät suoraan syömään. Illemmalla lähdimme purkamaan tappion aiheuttamia paineita Kuopion yöelämään.

Kellojen siirtämisen ansiosta jokainen sai nukkua ”tunnin pidempään”. Kuitenkin aamupalapöydässä itse kukin oli väsynyt. Olimme jo Kuopioon saapuessa sopineet, että kotimatka alkaisi klo 10.00 ja kiitos säntillisen porukan, matka alkoi sovittuun aikaan. Väsymyksen ansiosta nauru raikas ja läppä lens koko bussimatkan ajan. Peliveikkauksen rahapotti jakautui kahteen osoitteeseen, toinen tiesi ensimmäisen maalintekijän ja toinen pelin lopputuloksen. Takapenkki pelasi korttia ja etupenkin vamppiaivot (Eorjoe Flika) kikattelivat lähes joka asialle. Takaisin Raumalle saavuimme neljän aikaan.

Kiitos kaikille mukana olleille!